Τα ελληνικά «πράσινα» ξενοδοχεία υπάρχουν και κάνουν ντεμπούτο στον κυβερνοχώρο



Είστε εκ πεποιθήσεως οικολόγος, μένετε στην Ελλάδα και μέχρι σήμερα δεν είχε πέσει στην αντίληψή σας ότι υπάρχουν «πράσινα» ξενοδοχεία στη χώρα μας. Και όμως, όχι μόνο υπάρχουν, αλλά βρέθηκε και αυτός που αποφάσισε να δημιοουργήσει το πρώτο online site στον κυβερνοχώρο, με την επωνυμία GreenHotels. Μπορεί ακόμα να είναι λιγοστά τα ελληνικά «πράσινα» ξενοδοχεία που διαφημίζονται μέσω του site (Εύβοια, Ζαγοροχώρια και Κρήτη), αλλά ο εμπνευστής της πρωτοβουλίας, 38χρονος Σωτήρης Μυλωνάς, ταξιδεύει ανά την Ελλάδα για να τα βρεί όλα. «Είναι ένα στοίχημα που έβαλα με τον εαυτό μου και προτίθεμαι να το κερδίσω», επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζοντας ότι επίσημα το site θα λειτουργεί από την 1η Ιανουαρίου, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες του να κάνουν και, μεταξύ άλλων, κρατήσεις. Τονίζοντας ότι οικονομία στην ενέργεια δεν σημαίνει «να ξεπαγιάζουμε στο σκοτάδι», και οικονομία στο νερό σαφέστατα δεν παραπέμπει σε ακραίες λύσεις, όπως «κάντε μπάνιο στο ποτάμι», ο εμπνευστής της πρωτοβουλίας, γενικός διευθυντής της msolutions, πολιτικός μηχανικός του ΑΠΘ και περιβαλλοντικός επιθεωρητής, επισημαίνει ότι η δημιουργία αυτού του site, αποτέλεσμα διετούς εργασίας, προέκυψε από την ανάγκη για ποιοτική ζωή, φιλικότερη προς το περιβάλλον, που επιλέγουν ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανά τον κόσμο. Το Online δίκτυο GreenHotels αποτελεί τον κοινό τόπο αναφοράς και προβολής των ξενοδοχείων εκείνων που εφαρμόζοντας κατάλληλες περιβαλλοντικές πρακτικές στοχεύουν στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων και στην προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με τον κ. Μυλωνά, οι επιχειρηματίες που θα επιλέξουν να στραφούν στην αειφόρο ανάπτυξη και θα προβληθούν μέσω του δικτύου, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα επωφεληθούν σημαντικά από τη συνεχώς αναπτυσσόμενη διεθνή αγορά των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων και ανήσυχων τουριστών. Και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, μια ασιατική παροιμία λέει «ο τουρισμός είναι σαν τη φωτιά: μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις για να μαγειρέψεις, αλλά επίσης μπορεί να σου κάψει το ίδιο σου το σπίτι». Η ομάδα του GreenHotels διαθέτει σημαντική μακρόχρονη εμπειρία σε συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης. Αναλαμβάνει την πλήρη κάλυψη των αναγκών της ξενοδοχειακής σας μονάδας, όσον αφορά το σχεδιασμό λύσεων για εξοικονόμηση ενέργειας, περιβαλλοντική διαχείριση και ανάδειξη της εταιρικής σας ταυτότητας, προκειμένου να ενταχθεί η ξενοδοχειακή μονάδα στο δίκτυο GreenHotels. Όπως μας εξήγησε ο κ. Μυλωνάς, επικεφαλής της τετραμελούς ομάδας που «έφτιαξαν» τα GreenHotels, στόχος είναι το site να αποτελέσει καταλυτικό μέσο για την ανάπτυξη της οικολογικής ταυτότητας και συνείδησης, τόσο στους ξενοδόχους όσο και στους ίδιους τους τουρίστες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Ο ιστότοπος αναπτύσσεται σε δύο άξονες: Ο πρώτος, για τους υπευθύνους των ελληνικών ξενοδοχείων, προκειμένου να: συμμετάσχουν στο δίκτυο GreenHotels, προβάλλουν μέσα από αυτό τις περιβαλλοντικές τους δράσεις, γνωστοποιήσουν τις περιβαλλοντικές και οικολογικές τους ανησυχίες, παροτρύνουν τους ενδιαφερόμενους να τους επισκεφθούν, προβάλλουν την τουριστική τους μονάδα μέσα από περιγραφές και εικόνες και να αναδείξουν τις πολιτιστικές ομορφιές της περιοχής τους. Ο δεύτερος άξονας επικεντρώνεται στο ευρύ κοινό, με στόχο μεταξύ άλλων να: γνωρίσουν τη φιλοσοφία του πράσινου τουρισμού, αναζητήσουν ξενοδοχεία στην Ελλάδα που εφαρμόζουν περιβαλλοντικές πρακτικές, ενημερωθούν για τις προσφερόμενες περιβαλλοντικές δραστηριότητες και γνωρίσουν τους οραματιστές της δημιουργίας των ξενοδοχείων αυτών. Τα ξενοδοχεία που επιθυμούν να προβληθούν μέσω του δικτύου GreenHotels αξιολογούνται σύμφωνα με έναν αριθμό περιβαλλοντικών κριτηρίων, τα οποία έχουν προταθεί από τη Διεθνή Σύμπραξη Τουρισμού και καλύπτουν τους εξής τέσσερις βασικούς τομείς: εξοικονόμηση ενέργειας, νερού, διαχείριση αποβλήτων και περιβαλλοντική πολιτική και διαχείριση. Το 93% από τους 387… ψήφισαν «πράσινα» ξενοδοχεία Όταν από δείγμα 387 ατόμων προκύπτει ότι το 93% αυτών δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα «πράσινα» ξενοδοχεία, έναντι άλλων του ίδιου εύρους τιμών και υπηρεσιών, τότε γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι η δημιουργία του Online δικτύου κρινόταν επιτακτική, επεσήμανε ο κ. Μυλωνάς, παρουσιάζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα βασικά σημεία της έρευνας που διενήργησε αυτός και η ομάδα του. Αναφορικά με τα γενικά κριτήρια με τα οποία επιλέγουν το κατάλυμα στο οποίο και διαμένουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, το 74% θεωρεί την καθαριότητα ως τον πλέον καθοριστικό παράγοντα και ακολουθούν το εύρος των παρεχόμενων τιμών του καταλύματος σε ποσοστό 65%, ο κλιματισμός εντός του δωματίου σε 55%, ενώ αρκετά σοβαρά λαμβάνουν υπόψη τους και τις συστάσεις από προηγούμενες επισκέπτες, 63%. Σημαντικό είναι το ποσοστό εκείνων που απάντησαν ότι δεν έχουν ακούσει για τον όρο «οικολογικά ξενοδοχεία» (53%), ενώ σημειώνεται ότι ποσοστό 62% ανέφερε ότι τους ενδιαφέρει το κατάλυμα που θα επιλέξουν για τις διακοπές τους να λειτουργεί βάσει προγράμματος περιβαλλοντικής πολιτικής. Ποσοστό 70% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι είναι διατεθειμένο να συμμετέχει ενεργά με τη σειρά του στην οικολογική πολιτική του ξενοδοχείου, εφόσον έχει την αρμόδια ενημέρωση από το ίδιο το προσωπικό και υπό την προϋπόθεση ότι η πολιτική αυτή εφαρμόζεται πιστά και από τους ίδιους του εργαζομένους. Ποσοστό 72% δήλωσε πως θα ήθελε να συμμετέχει στις μεθόδους ανακύκλωσης, ενώ ένα 98% των συμμετεχόντων στην έρευνα επεσήμανε ότι θα φρόντιζε από μόνο του για τον προσεκτικό χειρισμό των διακοπτών ρεύματος και των βρυσών, έτσι ώστε να μη σπαταλούνται σημαντικές ποσότητες νερού και ενέργειας κατά την παραμονή τους. Μάλιστα, ένα ποσοστό 86% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε πρόθυμο να συμμετέχει στο πρόγραμμα εξοικονόμησης νερού και ενέργειας, σύμφωνα με το οποίο οι πετσέτες και τα σεντόνια δεν αλλάζουν κάθε μέρα κατά τη διάρκεια των πολυήμερων διακοπών. Η έρευνα έγινε την περίοδο από 13 Απριλίου έως 8 Μαΐου 2010 και διεξήχθη μέσω Διαδικτύου, ενώ στόχος της GrennHotels ήταν να διερευνηθεί η άποψη των ερωτηθέντων για τα οικολογικά ξενοδοχεία μέσα από τις ευρύτερες συνήθειες και προτιμήσεις τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, είτε πρόκειται για ολιγοήμερες είτε όχι. Στην έρευνα συμμετείχαν 387 άτομα, προερχόμενα κυρίως από μεγάλα αστικά κέντρα, Αθήνα 34%, Θεσσαλονίκη 41%, Πάτρα 7%, Λοιπή Ηπειρωτική Ελλάδα 12%, Νησιώτικη Ελλάδα 3% και πόλεις του εξωτερικού 3%. Οι ηλικίες αυτών που συμμετείχαν στην έρευνα κυμαίνονται κυρίως στα 26 με 35 έτη και οι περισσότεροι είναι απόφοιτοι ανώτατης πανεπιστημιακής ή τεχνολογικής σχολής. Έλ. Αλεξιάδου
Share on Google Plus

About Georgia Bairami

H αγάπη για τον τόπο μας είναι δείγμα πολιτισμού.Τίποτα δε μας ανήκει όλα είναι δανεικά και τα οφείλουμε στις γενιές που ακολουθούν..
    Blogger Comment
    Facebook Comment